Friday, December 28, 2007

Orang India Sedarlah Diri dan Asal Usul Anda

Orang HINDRAF mestilah rasional. Jangan berhujah kalau mabuk. Masalah orang India tidak akan selesai jika mereka kuat mabuk. India juga sistemnya ada kasta. Jadi kalau sama-sama India tidak boleh diurus, macamna bangsa lain nak tolong.

Kalau buruk sangat Negara ini, siapa yang nak balik tempat asal mereka di India.. Kami boleh siapkan kapal dan juga boleh sediakan kapal terbang, tapi ini semua terpulang kepada kaum India sendiri, Tak ada orang India, tak mati di Negara kita ini, tak ada orang Melayu yang akan mati di bumi bertuah ini, tiada juga orang Cina akan menderita disini dan tiada kaum serta bangsa lain merempat di sana sini..Bukan senang untuk mencari Negara yang sebaik Malaysia.

Jangan sombong serta lupa diri…Di India sering bergaduh antara orang Muslim dan Hindu. Adakah layanan yang baik diberikan oleh orang India terhadap orang Islam disana??? Fikirkanlah wahai kaum India…Lihat sahaja contoh pencerobohan Masjid Barbi dan tindakan penganut Hindu terhadap tempat suci orang Muslim…Inikah dikatakan kebebasan agama serta demokrasi yang diperjuangkan di Negara itu. Apalagi di Sri Lanka hari-hari bom dan tidak seharusnya budaya tesebut di bawa ke sini.

Kerajaan India tidak mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang melakukannya. Orang India kecuali yang mabuk harus faham bukan sahaja kuil yang diroboh di Shah Alam tetapi surau tempat beribadat orang Melayu turut dirobohkan kerana kedua-dua tempat beribadat berkenaan didirikan di atas tanah rezab kerajaan…Itupun ada pihak masih menuduh kerajaan Negara ini mengamalkan diskriminasi kaum serta agama…Lihat juga kejadian merobohkan masjid di Terengganu…taka de apa sangat.

Bertuahnya mana-mana orang yang lahir di Negara ini..ada kemakmuran dan kehidupan yang lebih baik berbanding Negara-negara lain. Tapi ada juga yang masih lupa diri serta tidak berpuashati dengan kehidupan sekarang disebabkan sejarah lampau nenek moyang mereka yang tidak mengenang budi. Perjalanan hidup orang India seperti cerita “bangau oh bangau”…selalu menyalahkan orang lain disebabkan kedaifan mereka, bukannya hendak melihat diri mereka sendiri sendiri…kurangkanlah mabuk tu!!!!!!

Diari rakyat yang kurang cakap tapi banyak berkerja…


Dipetik dari www.hindraf.wordpress.com

1 comment:

Anonymous said...

akum
sya bstuju dgn anda..tp ni semua mainan politik pkr..tak lbh dr 2..
klu iktkan bangsa india kat malaysia lbh beruntung dr tinggal kat india sdri..cuba lihat orang besar hindraf smua bpljaran tggi..klu gov malaysia x bg blaja sape lg..bab kdua..sbab mabuk bkn smua org india mabuk..org mlayu kita lg byk bermabuk skrg..tgk semua gro kbykan org mlayu..so jgn ckp pasal mabuk..2 sy tak leh terima..yg penting skrg bn kena berusaha utk sedar kan semua rakyat malaysia(cina,melayu,india) niat pkr yg hanya nak kuasa aje
w'salam