Wednesday, December 5, 2007

Anwar Perut Yang Busuk…


Apa sudah jadi? Perjuangan Anwar kini semakin hari semakin tidak relevan, samalah ertinya dengan perjuangan Hindraf yang dipelopori sebilangan orang-orang Hindu yang sudah lupa diri dimana biadapnya Hindraf menuduh pihak Kerajaan dalang di sebalik kejadian pembunuhan kaum India semasa kejadian di Kg. Medan pada tahun 2000.

Dalam kesungguhan masyarakat Islam memerhatikan kumpulan ini, alangkah terkejutnya melihat ‘Anwar si Penghasut’ tiba-tiba muncul di perkarangan mahkamah kelang dengan berucap penuh semangat yang mengapi-apikan kumpulan ini supaya terus berjuang mempertahankan agama dan kuil Hindu, sedangkan kumpulan ini terang-terangan menghina dan memperkecilkan masyarakat Islam bangsa Melayu Anwar sendiri.

Para pemimpim politik pembangkang tampak bodoh pada demonstrasi Bersih yang lepas dimana mereka seakan terpukau dengan kedatangan Anwar pada demonstrasi ini, tanpa membuat apa-apa dengan selamba Anwar mengambil memorandum Bersih dan menyerahkan pada pihak Istana.

Tindakan Anwar ini dilihat telah memperbodohkan para penyokong dan pemimpin politik pembangkang yang sebelum itu bekerja separuh mati mengarah penyokong-penyokong mereka hadir tetapi Anwar biasa dengan sikapnya “Biar aku(Anwar) Makan Isi, orang lain cukuplah makan kulit sahaja”.

Penulis juga dapat melihat bahawa Anwar sengaja melibatkan diri dalam Hindraf ini oleh kerana satu sebab, sebabnya Anwar sangat berharap beliau akan mendapat peratusan daripada ganjaran yang dituntut oleh kumpulan ini daripada kerajaan Britain.

Dengan ganjaran yang akan Anwar dapat nanti, Anwar pasti akan lupa diri dengan asas perjuangan beliau dan tidak mustahil Anwar akan melancarkan permainan politiknya yang jijik dengan menghasut beberapa agensi lain supaya menganjurkan demontrasi ataupun rusuhan jalanan untuk menentang Kerajaan dan secara automatiknya Negara Malaysia yang aman damai akan bertukar kepada Negara Pengganas.

Inilah kerajaan yang Anwar ingin tubuhkan jika beliau menjadi Perdana Menteri kelak, kerajaan yang penuh dengan keganasan. Adakah pemimpin seperti Anwar yang anda idam-idamkan? Bangsa sendiri tidak dibela tetapi bangsa lain pula beliau sibuk perkatakan untuk pembelaan. Janji-janji beliau dalam setiap ceramahnya kuat berpegang pada hendak membela orang Melayu tetapi mana janji-janji beliau itu?

Dalam hidup ini, rezeki itu di tangan Tuhan dan rezeki itu ada dimana-mana. Tetapi sayang seribu kali sayang, Anwar kini tampak sudah buntu untuk mencari pekerjaan yang sesuai, tanpa berfikir panjang inilah yang dapat kita lihat Anwar mencari rezeki dengan cara menghasut yang membusung “perut yang busuk”

Jadi, di sinilah bukti Anwar adalah perancang himpunan Hindraf dengan niat untuk mencetuskan imej serta persepsi negatif di kalangan masyarakat di negara ini pada dunia luar .Perbuatan Anwar ini dilihat lebih kepada dalang himpunan Hindraf yang jelas menunjukkan tanda-tanda ketidaksetiaan Anwar sebagai orang Melayu sejati yang taat terhadap raja dan negara serta prinsip Rukun Negara yang kita pegang selama ini.


p/s: perut busuk – sifat hasad dengki terhadap kesenangan orang lain.

No comments: