Thursday, December 27, 2007

Si Bangsat Paranjothy + Si Bangsat-bangsat HINDRAF = Yang Ketinggalan Tak Sedar Diri

Mereka(UMNO) mengapi-apikan sentimen perkauman di kalangan masyarakat mereka dalam usaha untuk meningkatkan karier politik mereka," kata Naib Ketua Pemuda Gerakan, S Paranjothy. Kata-kata dusta S. Paranjothy ini adalah kata-kata seorang penghianat yang dalam diam, ‘menyelam sambil minum air’ mengambil kesempatan atas kelembutan kepimpinan Negara kini.

Terlihatlah disini, Paranjothy sebenarnya sudah ketandusan idea untuk beri pendapat sehinggakan sanggup memalitkan arang pada muka insan lain kononnya menegakkan keadilan bagi kaum India di Malaysia. Apa yang hendak dikatakan disini, semakin ramai individu menjadi bangsat / pengkhianat demi kepentingan peribadi yang hanya mengundang musibah.

Tetapi, pada satu kenyataan beliau yang menyentuh hati adalah kenyataan angkuh malah berasa bangga memberitahu tiada kekesalan atas apa yang dikatakan seolah-olah ingin mencabar tahap kelembutan kepimpinan Negara yang diamanatkan sebagai penjaga keamanan dan keharmonian Negara.

Namun benarlah, jika kita kerap berlembut lama-lama orang akan pijak kita dan peristiwa ini telah memberi pengajaran bahawa kerajaan harus bertindak tegas. Selama ini, pembangkang sering menyalahkan UMNO terlalu mengambil mudah dan berlembut dalam menyelesaikan satu-satu isu, justeru itu memang amat wajar tindakan diambil ke atas S. Paranjothy.

Tindakan ini diambil bukan atas sebab berlainan bangsa tetapi kerana beliau telah mencabar dan menuduh UMNO secara melulu adalah penyebab bangsa India tertindas di Malaysia. Boleh dianggap, Paranjothy bodoh dari segi sejarah dan keadaan ekonomi kaum sendiri yang tampak lebih baik daripada kaum melayu sebagai majority rakyat di Malaysia ini.

Kita lihat dari segi ekonomi, mengikut laporan Program Pembangunan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (UNDP) menolak sekeras-keras dakwaan HINDRAF yang di agung-agungkan Paranjothy bahawa kaum India adalah golongan tertindas dan termiskin di Negara ini.

Untuk pengetahuan, kemiskinan yang paling serius di Malaysia adalah di kalangan peribumi Sabah dan Sarawak dimana 90% daripada pendapatan mereka hanyalah daripada hasil-hasil hutan dan hasil sungai sebagai nelayan dan mereka tahu kepimpinan Negara melalui UMNO dan parti komponen BN amat mengambil berat akan keadaan mereka tanpa dipinggirkan dan berat sebelah.

Ini dibuktikan oleh Jabatan Pembangunan Sumber Manusia Malaysia yang terus komited untuk meningkatkan taraf sosio ekonomi rakyat sambil berusaha mengimbangi ekonomi dikalangan rakyat di Sabah dan Sarawak dengan menganjurkan beberapa kursus latihan yang akan memberi pulangan lumayan seterusnya dapat menanggung kos hidup mereka.

Apa sebenarnya niat Paranjothy mengatakan masyarakat India di Malaysia tercicir atau terpinggir sedangkan pelbagai bukti telah ditunjukkan dan diperlihatkan atas usaha kerajaan kini untuk tatapan umum supaya dapat membezakan antara yang bijak memfaatkan peluang dan individu yang sudah lupa diri seperti pembangkang di Malaysia.

Dapat disimpulkan disini, S. Paranjothy seiras perjuangan si bangsat-bangsat Hindraf yang bodoh akan sejarah bangsa sendiri lalu menuduh bangsa lain sebagai penyebab. Tuduhan liar ini harus diadili dan dihakimi secara telus bagi menunjukkan kepimpinan kini amat adil dan saksama dalam menitik beratkan keharmonian dan keamanan Negara.

‘Pemimpin adalah yang menyatukan. Pemimpin adalah mendamaikan. Pemimpin bawa keamanan. Menjadi tanggungjawab mana-mana pemimpin memastikan wilayah kepimpinan mereka aman dan bukan huru hara, itulah Pak Lah’

No comments: