Friday, January 4, 2008

Kedangkalan Pembangkang Mengundang Keparahan Pada Negara

Pasti semua sudah mengetahui isu video seks membabitkan Menteri Kesihatan dan Naib Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek yang telah meletak jawatan sebagai Menteri Kesihatan, semua jawatan parti dan seterusnya, sebagai anggota Parlimen Labis.

Tetapi apa yang hendak dipersoalkan disini adalah kedangkalan akal pemimpin pembangkang yang dilihat amat berminat mengacau/mengoyak kain Chua Soi Lek yakni hendak memburukkan lagi keadaan kehidupan Chua Soi Lek bersama keluarganya.

Tindakan mantan Menteri Kesihatan adalah tindakan yang patut dipuji kerana bak kata pepatah,’berani buat berani tanggung’ ini terbukti dengan pengakuan beliau sendiri tanpa segan silu adalah orang didalam video itu.

Namun, adab pembangkang bernafsukan iblis sudah menjadi adab turun-temurun nenek moyang mereka yang dilihat sengaja melontarkan batu didalam sungai yang tenang. Jika pembangkang mempersoalkan perlakuan seks luar nikah ini dianggap jijik dan keji, mengapa diantara pemimpin pembangkang suatu ketika dahulu juga ada melakukan perlakuan sebegini?

Akhirnya bagi menutup kesalahan pemimpin itu, pemimpin itu diarahkan berkahwin bagi mengaburi mata rakyat kononnya mengikut sunnah Islam. Jika benarlah pemimpin-pemimpin pembangkang mengikut ajaran Tuhan sepenuhnya, mengapa perkara ini harus terjadi?

Benar perlakuan seks luar nikah ini bertentangan dengan Islam tetapi ia hanya bagi umat Islam dan diharamkan sama sekali. Berlainan dengan kepercayaan, anutan ataupun amalan bangsa lain yang bebas untuk melakukan apa-apa perkara kerana agama mereka tidak menitik beratkan isu seks ini malah ia sudah menjadi amalan biasa bagi mereka.

Kedangkalan pemimpin Pas khususnya dalam isu ini terserlah, dimana mengarahkan parti MCA agar mengambil tindakan disiplin terhadap Dr. Chua dan apa penyelesaiannya? Bukankah lebih baik beliau mengundur diri.

Ini bukan Negara yang gemar menghukum membuta-tuli dan Perdana Menteri selaku Pengerusi Barisan Nasional amat memahami situasi yang dihadapi oleh Dr. Chua yang terang-terangan dianiaya oleh individu yang tidak bermoral.

Ini berbeza dengan salah seorang pemimpin pembangkang yang terkenal dengan sifat ‘King Of Liar’, dimana seringkali menidakkan bukti ataupun tuduhan yang telah difailkan keatasnya, beliau juga terkenal dengan sikap ‘habis madu sepah dibuang’; dimana berjaya memperdaya gadis-gadis dengan kata-kata manisnya sehingga menyebabkan ketelanjuran.

Di antara Dr. Chua dengan pemimpin ini siapa yang boleh dipandang lebih molek dengan sikap yang lebih bertanggungjawab? Penulis pasti tindakan Chua adalah demi menjaga imej Barisan Nasional selaku parti junjugan beliau dan ini adalah tindakan terhormat yang wajar disanjungi.

Justeru, kita sebagai rakyat berbilang bangsa dan agama wajar berterima kasih dan mengucapkan tahniah kepada Dr. Chua yang meletakan kepentingan parti dan kerajaan lebih utama dari kepentingan dirinya.

Nasihat kepada parti-parti pembangkang, buanglah sifat keji anda yang gemar ‘menjaga tepi kain orang’ kerana perbuatan ini hanyalah mengundang kepada pengumpatan yang tidak digalalakkan dalam Islam itu sendiri di mana ia boleh membawa kepada permusuhan sehingga pembunuhan.

Kepada semua orang Islam janganlah berpecah belah dan ingatlah Islam itu bersaudara. Moga semua jaga tepi kain sendiri kerana orang-orang kafir laknat sedang bersorak melihat Islam porak poranda!!!

Pembangkang dinasihatkan agar berhenti memainkan sentimen agama bermula daripada sekarang kerana ia dilihat bakal mengundang parah kepada Negara dan lebih baik menumpukan kepada parti sendiri yang dilihat sedang alami keretakan akhlak yang melampau.

No comments: