Monday, January 28, 2008

PM Bertindak Bijak Untuk Kawal Keamanan

Keamanan dan kedamaian Negara adalah tanggungjawab setiap rakyat di Malaysia dan ia perlu diberi keutamaan agar Negara terus makmur menerusi penyokongan penuh terhadap pimpinan YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi selaku ketua yang dilihat amat prihatin akan keadaan setiap rakyatnya.

Desas-desus ada meramalkan pilihan raya umum akan diadakan akhir bulan Mac ini dan semakin tarikh ini hampir semakin ligat perangai kebinatangan para pemimpin pembangkang yang dilihat ketagih akan undi rakyat kononnya bodoh dalam memilih pimpinan.

Agak lucu apa yang dikatakan Husam Musa selaku Naib Presiden PAS yang mengatakan pilihan raya diadakan lebih awal kerana PM dilihat terdesak sehingga mengarahkan pimpinan-pimpinan UMNO tidak keluar Negara dalam masa terdekat.

Apa yang hendak dijelaskan, tindakan PM ini tindakan yang wajar dan amat relevan dan inilah contoh pimpinan yang sayangkan Negara dimana bertindak menegur para pimpinan UMNO/BN yang mungkin lalai atau leka dalam menjalankan tugas sebagai wakil kepada rakyat yang makin terjajah akan pemikiran kolot para pembangkang kini.

Ia juga satu tindakan terpuji PM dalam menjaga kesejahteraan rakyat dengan bijak mengawal keadaan Negara untuk terus berada dalam keamanan dan kemakmuran yang terbukti adalah Negara contoh pada segelintir Negara didunia ini.

Kita renungkan kembali kejadian-kejadian yang berlaku beberapa bulan lepas anjuran parti pembangkang di Malaysia dimana sanggup menggadaikan maruah Negara demi nafsu serakah kebinatangan mereka sehingga tertimbulnya tanggapan Negara ini adalah Negara komunis yang gemar akan perbalahan di antara rakyat.

Selain itu, Husam ada memperkatakan kelemahan kerajaan kini makin menjadi-jadi dimana hanya tahu bercakap berbanding menunaikan apa yang dijanjikan. Apa yang Husam katakan? Memang benarlah anggapan masyarakat umum yang tergolong dalam golongan bijak pandai, pembangkang kini kian parah sehinggakan apa yang diucapkan oleh mereka sebenarnya itulah perangai mereka.

Inilah golongan yang SADIS iaitu boleh diumpamakan orang yang kentut di katil, terus mengibaskan kentutnya pada katil orang lain yang lebih dikenali golongan yang gemar menimbulkan masalah dan menghangatkan kontroversi serta sering mengatakan perkara-perkara sama sahaja seperti orang gila. This group we can call a troublemaker or soundtrouble or trouble people.


BUAT BAIK SEMUA ORANG SENANG HATI…
KALAU NAK BUAT JAHAT PASTIKAN ROSAK DIRI SENDIRI…
MUDAHKAN DAN JANGAN MENYUSAHKAN ORANG...

No comments: