Tuesday, November 27, 2007

Budaya Songsang Anwar di Sebalik Pembebasan 3 Pemimpin Hindraf


Gelagat Anwar Ibrahim yang turut sama hadir memberikan sokongan dan meraikan pembebasan tiga pemimpin Hindraf semalam amat menjengkelkan sekali. Apakah perlu Anwar sebagai kaum Melayu menyokong Hindraf sedangkan antara agenda perhimpunan ini adalah menyalahkan bangsa Melayu kerana didakwanya telah menindas kaum India selama 200tahun.

Amat memalukan, Anwar lebih berminat membela kaum lain sedangkan kaum sendiri diperkotak-katikkan. Dimanakah jati diri sebagai Anwar sebagai seorang pemimpin yang sentiasa melaungkan slogan untuk membela orang Melayu? Dalam hal ini, ternyata Anwar mengambil sikap hanya menutup telinga dan mengunci mulut terutamanya apabila bangsanya sendiri dihina dan dipermainkan oleh kaum lain.

Disini kita dapat lihat perangai sebenar ‘jembalang malaysia’(DSAI) yang terus bermain politik dengan sikap suka mengambil peluang pada satu-satu isu. Disamping sanggup melakukan apa sahaja asalkan ianya mampu mendatangkan kredit kepada partinya, walaupun bangsanya dipijak.

Kita semua tahu, agenda Hindraf kelmarin terang-terangan bergerak atas dasar perkauman meskipun mereka menafikan. Lantaran itu, penulis pasti ramai orang-orang Melayu sedih dan terguris akan tindakan Anwar yang tidak berasa sikit pun rasa bersalah.

Nyata, Anwar sangat jahil dengan menyebarkan fahaman politik kepada aktivis-aktivis Hindraf ini dengan menyalahkan parti BN adalah punca perhimpunan ini diadakan. Nampaknya, demi fahaman politiknya yang korup Anwar sanggup merelakan nama Melayu dipergunakan oleh kaum lain kerana partinya sendiri gagal mendapat sambutan daripada orang Melayu.

Inilah namanya perhimpunan beragenda songsang yang jelas memperlihatkan bahawa pemimpin-pemimpin Hindraf termakan hasutan Anwar dalam memainkan isu perkauman, seterusnya akan mencetuskan satu malapetaka yang diingininya selama ini.

Isunya disini bukan masalah mengekang rakyat untuk bersuara, isunya adalah perhimpunan ini tidak seharusnya berlaku di jalanan kerana ia menganggu perjalanan seharian rakyat yang tidak terlibat dan menggugat keselamatan Negara.

Tidakkah kamu sedar wahai Anwar, akibat hasad dengki dan dendam kamulah, maka akan ramai orang Melayu sanggup menggadaikan maruah bangsa demi kepentingan peribadi dan seterusnya, bangsa lain semakin memandang tepat dan melangkah ke hadapan, kita pula semakin merenung ke belakang tanpa melangkah ke hadapan.


Jangan salahkan pihak berkuasa, jika hendak tunjuk ‘gengster’


1 comment:

Anonymous said...

Saya syorkan telitilah risalah Agenda Ekonomi Malaysia yang telah disebar meluas, huraian Tan Sri Khalid, Din Merican dan lain-lain. Pandangan saudara mirip propaganda Biro Tatanegara dan Pemuda Umno.

Perkara 153 - hak istimewa Melayu dan bumiputera dipertahankan untuk rakyat bukan untuk memperkayakan keluarga pemimpin Umno.

-ANWAR IBRAHIM-