Wednesday, March 5, 2008

Pegangan Pas Bertukar Lagi???

Pembatalan penggunaan dakwat kuku pada piliran raya umum ke-12 bukti tindakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tepat dan bijak. Ini berdasarkan laporan daripada pihak tertentu yang boleh dipercayai mengatakan terdapat individu berniat jahat ingin menipu serta mempergunakan rakyat supaya mengundi melebihi daripada sepatutnya.

Ternyata ini adalah usaha kerajaan melalui SPR ingin mengekalkan sistem demokrasi yang berasaskan sistem syura (muafakat), adil dan sama-rata kepada semua rakyat. Sistem ini juga telah diakui oleh rakyat umum dimana sebilangan mereka yang dijajah cuba menolak pemikiran toghut/sempit yang ditanam oleh pengkhianat Negara (pembangkang) sejak sekian lama.

Kalau dipentas mengatakan para pemimpin Barisan Nasional (BN) suka menuduh serta memfitnah tetapi malangnya keseluruhan pemimpin Pas sebenarnya berperangai sedemikian seolah-olah tuduh-menuduh boleh didalam Islam.

Selepas di halalkan mengumpat kini tuduh-menuduh pula, beginikah parti yang mahu anda jadikan sebagai pemerintah Negara ini? Tanya sendiri, jawab sendiri, hukum sendiri. Bukankah pembatalan penggunaan dakwat ini telah memudahkan rakyat umum?

Sudah diberi kemudahan bukan hendak berterima kasih, tetapi makin menjadi perangai taksub puak-puak pembangkang membuta menuduh, padahal dalam Islam melarang tuduh-menuduh atau berprasangka kerana ia boleh membawa kepada perbalahan.

Disini pemudaberani menyeru kepada yang para penyokong pembangkang khususnya supaya…

TUKAR parti bukan TUKAR Agama. TUKAR MINDA. TUKAR KAWAN DAN LAWAN. TUKAR CARA MAKAN DAN CARA CARI MAKAN. TUKAR, TUKAR, TUKAR, TUKAR. Hendak Tukar kerajaan itu susah sedikitlah, sebab…

Kerajaan kini melalui BN telah banyak membawa kemajuan serta kejayaan kepada Negara dimana kebajikan dan keperluan rakyat tidak pernah dipinggirkan, bukannya seperti puak-puak toghut yang suka mengeluarkan janji-janji manis tetapi tidak boleh melaksanakan.

Disini amat perlulah Pas serta pakatannya merubah kembali janji-janji atau manifesto yang sedia ada kepada PEMBANGKANG YANG BAIK, BERKALIBER DAN DISEGANI. JADILAH PEMBANGKANG YANG DIPERCAYAI dan bukannya pembangkang SYOK SENDIRI.

17 comments:

Anonymous said...

Assalammualaikum dan salam sejahtera... .

Buat semua penyokong BN dan juga BA..

Untuk pengetahuan semua, saya bukanlah rakyat kelantan apatah lagi mengundi di kelantan, namun atas rasa persaudaraan sesama Islam dan kerana amat mengkagumi keperibadian Tuan Guru Nik Aziz...saya berpesan kepada semua rakyat kelantan agar mengagalkan rancangan jahat BN untuk merampas tampuk pemerintahan di Kelantan..

Pesanan ini adalah kerana..saya tidak mahu melihat negeri Kelantan menerima nasib yang sama seperti negeri Sabah. Semua orang mengetahui strategi jahat yang akan digunakan oleh BN di Kelantan adalah menyerupai atau ulangan strategi yang digunakan untuk menumpaskan PBS di Sabah...(apabila PBS mengumumkan keluar dari BN..) Kemasukan UMNO ke Sabah bukan hanya membawa bendera parti UMNO tapi juga membawa bersama ratusan ribu pendatang asing dari Indonesia (Utara kalimantan, Nunukan dan Tarakan) dan Philippine yang diberikan KTP (lebih sinonim dengan KPT Projek di kalangan rakyat Sabah) Kemasukan mereka adalah bertujuan untuk mengurangkan majoriti pengundi Kadazan-Dusun yang amat setia dengan PBS. Dengan kerja sama dari agensi kerajaan (Jabatan Pendaftaran)
...kesemua mereka kini menjadi penduduk tempatan dan memiliki status rakyat tempatan...serta layak mengundi..

Sehingga kini kemasukan rakyat asing ke Sabah amat sukar untuk dibendung, ini adalah kerana mereka mendapat perlindungan dari pada warga asing yang mendapat taraf penduduk tetap di Sabah.. rata-rata mereka juga menjalankan perniagaan kaki lima dan mereka juga tidak membayar cukai seperti rakyat bumiputera Sabah sendiri.

Keadaan serupa pasti akan berlaku di Kelantan apabila cara yang sama cuba digunakan oleh BN dengan membawa masuk warga Siam, Myanmar, dan Indonesia (pekerja asing yang ditangkap dalam operasi-operasi sebelum ini)

Buat rakyat Kelantan..seandainy a kamu sedia untuk menerima nasib seperti rakya Sabah..makan undilah BN...tapi jika kamu merasakan Kelantan untuk rakyat Kelantan, maka pertahankanlah ia dengan undi kamu sendiri...janganlah tertipu dengan janji pembangunan. ..dan janganlah hanya kerana RM yagn tak seberapa..seluruh Kelantan tergadai...Rakyat Sabah sudah merasai keadaan ini dan amat mustahil untuk memulihkan keadaan..umpama nasib Pak Kadok, ayam menang, kampung tergadai... di Sabah... UMNO menang Sabah tergadai untuk rakyat asing...."

Semoga pesanan ini dapat disampaikan kepada rakyat Kelantan.... melainkan jika kamu memang sedia untuk menerima kebanjiran rakyat asing...sama ada penyokon BN ataupun BA..nasib Kelantan kini di tangan anda...

Wassalam.

Anonymous said...

BismiLlah.

Semoga Allah melaknat mereka-mereka yang zalim ini. Memang benar firmannya di dalam surah al-Baqarah bahawa mereka ini tidak merasai yang mereka adalah sesat. Semoga Allah menjadikan jari-jemari penentang agamanya seperti penulis blog ini hina-dina dunia akhirat sehingga dia bertaubat. Amin.

Anonymous said...

yola.. klu dah rase xsesat la eh... cmtu hukum tuhan yg pemimpin ko ckp kn eh...

Anonymous said...

kah kah bungkus juga akhirnya UMNO di 5 negeri padan muko korang ..

Anonymous said...

pemimpin umno banyak penipu...
harta rakyat dibuatnya macam harta mak bapak dia orang!

mana penulis blog ni....dah kena serangan jantung ke lepas PRU?

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Servidor, I hope you enjoy. The address is http://servidor-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonymous said...

New Cabinet:



Prime Minister - Anwar

Deputy Prime Minister - Lim Kit Siang

Culture Minister - Farish Noor

Defence Minister -

Education Minister - Nga Kor Ming

Environment Minister - Teresa Kok

Finance Minister - Tony Pua

Foreign Minister - Ramasamy

Health Minister - Tan Seng Giaw

Home Minister -

Information Minister - Jeff Ooi

Law Minister - Teng Chang Khim

Manpower Minister -

Sports Minister -

Technology Minister -

Trade Minister - Khalid

Transport Minister - Liew Chin Tong

(Penang Chief Minister - Lim Guan Eng)

Anonymous said...

Pemimpin BN bukanlah teruk sangat. Manusia mana tak buat silap. Oleh kerana fitnah dan tuduhan melampau adalah salah satu strategi pembangkang untuk menang PRU12, maka berhasillah akhirnya. Rakyat akan mulai memerhati dan menghakimi pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat. Jangan nanti cakap tak serupa bikin. Buktilah bahawa Pakatan Rakyat (PR) pandai memerintah dan mentadbir negeri. Adil kepada semua kaum. Pertumbuhan ekonomi negeri mapan, kadar pengangguran dapat dikurangi, kadar inflasi yang kekal rendah, mewujudkan banyak peluang pekerjaan,peluang ekonomi yang adil, indeks jenayah negeri dapat dikurangkan, gaji minimum kakitangan pihak berkuasa tempatan dapat ditunaikan seperti dalam manisfesto dan sbgnya. Ingatlah, dah jadi pemerintah barulah tahu tanah tinggi rendah!!!! lihat http://perpaduanmelayu.blogspot.com

Anonymous said...

Yes, a lot of non-malays in Malaysia are leaving this country. But what the hell, they (babiputras) don't care. They are happy that we leave.

I do agree with you of those you mentioned, our country is stepping backward, we are loosing in all aspects and yet overdue and retarded ministers are still available on shelf. The ministers think that they are the only ones capable and qualified to be there and not replaceable, otherwise the country could collapse.

Looking at Afghanistan, Iran, Iraq likes looking at this country future. The well connected babiputras are getting richer. This government is spoon feeding the babiputras at this nation expense. I am sick of this country too.

My advise is let them rot in their own stew.

The Barisan government has achieved 0% in reversing the trend of racism.

While South Africa has disbanded racism through the government's initiative after the global news onslaught, our government leaders are propagating RACISM and FACISM in every way.

In term of racism, we are the most uncivilised country in the world. Look into our neighbouring countries of Asia, they are advancing economically on a straight forward objective, for their citizens.

Whereas we are moving in deviationist path, widely off the international economic theory for the sole objective, of propelling the well being of a supreme race.

Mahathir era is over, here we have Badawi. Is he changing the trend? Not a single sign of it.

How about the future under Najib? Sad, sad. They have more camouflage in readiness.

Hey, you pathetic cow and all the babiputras who have the same feeling/thinking like them. You don't feel shame being spoon feed by government using the taxpayers money?

I guess all the protection policy make you all even more lazy and narrow minded and stupid. The majority of you once step out of the Malaysia soil will sure starve to death.

Hoy, I think you should try some pork meat once a while to make you more intelligent a bit. Look at around the world region, anti pork meat countries are mostly rippled with starving and war or worst, non-stop crying for government policy protection.

Fact is fact when you babiputras are stupid is always stupid - although it can be help by consistent protection and nourishment policy but the end result will not go far because the quality of gene is there.

Anonymous said...

New Cabinet:



Prime Minister - Anwar

Deputy Prime Minister - Lim Kit Siang

Agriculture Minister -

Community Minister -

Culture Minister - Farish Noor

Defence Minister - Azmin Ali

Education Minister - Nga Kor Ming

Environment Minister - Teresa Kok

Finance Minister - Tony Pua

Foreign Minister - Ramasamy

Health Minister - Tan Seng Giaw

Home Minister -

Information Minister - Jeff Ooi

Law Minister - Teng Chang Khim

Manpower Minister -

Sports Minister -

Technology Minister -

Trade Minister - Khalid

Transport Minister - Liew Chin Tong

Tourism Minister -

Anonymous said...

we romsam bodoh!jangan jadi bengong la..ko tak malu ke apa yang orang cina cakap dekat sini?atau ko bahlul?..
untuk pengetahuan ko,kabinet bayangan tu

Anonymous said...

kabinet bayang tu terdapat berpuluh siri yang direka BN..
selama umno memerintah malaysia,mereka digunakan sepnuh penuhnya oleh cina,ape ko ingat senang-senang je cina boleh bersatu dengan umno dalam BN ni?

what a shamed stupid blog..

Anonymous said...

Bodoh punya melayu babi……….

Baik balik ke tanah melayu la. We are natives of Sabah and Sarawak land - buat apa kamu punya orang datang sini menjajah kita oh?

Kita tak suka kamu orang datang sini mengorek sumber petroleum tanah kita - this Sabah and Sarawak land not belongs to your malays.

Get out from Sabah and Sarawak la!

Bodoh melayu babi!

UMNO PARTI PENJARA said...

Ingat main tukar baju ke? :-)













Papan Tanda Kat Negara Kita Dah Sengetlah :-)
http://pro-faizal.blogspot.com

Al Capone said...

Have a nice day...please visit my blog

TQ

Anonymous said...

If you live in Weston Florida and plan on refinancing an existing mortgage or get a new mortgage beware of scam artist Tulio J. Rodriguez. This so called "Mortgage & Finance Specialist" will tell you just about anything to get your business. His group of scavengers "Real Estate Agents and Mortgage Specialists" lie through their teeth to take your money.

Anonymous said...

I am not going to be original this time, so all I am going to say that your blog rocks, sad that I don't have suck a writing skills